Czym jest zielony listek żywności na opakowaniu?

O ile nie znasz dobrze języka angielskiego, możesz nie wiedzieć, co tak naprawdę oznacza Zielony Liść Żywności na opakowaniu. Prawdopodobnie jest to znak, że produkt, który zamierzasz kupić, nie przypadnie Ci do gustu. Nie jest to również prawdopodobnie coś, co możesz zjeść, więc nie popełnij błędu kupując to.

Zapraszamy do lektury artykułu, który jest owocem naszego partnerstwa z miastobezsamochodow.pl

Symbol „Tidy Man”

Pomimo wprowadzenia w 1972 roku, Tidy Man wciąż pozostaje silny. Logo zostało uaktualnione i zawiera zielonego ludzika, który odlatuje z odpadami. Symbol stał się centralnym punktem nowej kampanii informacyjnej zainicjowanej przez brytyjską organizację Keep Britain Tidy (KBT). Co ciekawe, nowe logo nie było pierwszym, w którym pojawił się Tidy Man, ale było pierwszym, w którym powrócono do używania zielonego ludzika, który odlatuje z odpadów.

Tidy Man już od jakiegoś czasu dba o czystość Wielkiej Brytanii. Jego oryginalny projekt był podobno inspirowany amerykańskim Tidy Manem. Na szczęście, zielony ludzik wylatujący z niektórych odpadów nigdy nie był bardziej wygodny. Nowemu logo towarzyszą mikropłatności, które zastąpią tradycyjne systemy zbiórki. Nowe logo okazało się zwycięską kombinacją dla największych i najważniejszych producentów w Wielkiej Brytanii. Tidy Man spłodził nawet markę spin off o nazwie Tidy Lite. Nowe logo zdobyło już serca niektórych wymagających klientów. Firma ma na swoim koncie wiele innowacji i jest jedną z najszybciej rozwijających się marek w Wielkiej Brytanii. Mimo że Tidy Man istnieje od blisko dwóch dekad, pozostaje jedną z najbardziej udanych marek w Wielkiej Brytanii. The Tidy Man zdobył wielu fanów i wiele trofeów.

Tidy Man z pewnością był na topie, ale jako wskrzeszenie klasyka, nic dziwnego, że logo znalazło drugie życie. Jak głosi motto firmy: „Wszystko zaczyna się od Ciebie”. Firma Tidy Man zaznaczyła swoją obecność również na corocznych targach ITEX, gdzie zaprezentowała swoje najnowsze produkty i rozwiązania. Firma posiada bogate doświadczenie w zakresie innowacji i wiedzy fachowej, dzięki czemu zdołała wykorzystać swoją nową siłę przebicia do nawiązania nowych kontaktów z niektórymi z najbardziej znanych marek na świecie. Jej nowe zaangażowanie w poprawę jakości życia obywateli Wielkiej Brytanii jest wręcz wzorcowe. The Tidy Man zdobył serca wielu konsumentów i prawdopodobnie pozostanie nimi przez wiele lat.

Symbol „Green Dot”

„Green Dot” to międzynarodowy znak towarowy, który od wielu dziesięcioleci jest stosowany na opakowaniach w niektórych krajach europejskich. Wskazuje on, że firma wniosła wkład finansowy w recykling opakowań. Obecnie symbol ten jest stosowany na opakowaniach w 22 krajach europejskich. Nie jest on obowiązkowy w Ameryce Północnej.

Właścicielem symbolu jest firma Der Grune Punkt – Duales System Deutschland GmbH, która posiada licencję na używanie symbolu w 170 krajach. Firma powstała w 1990 roku i objęła ochroną swój znak towarowy na całym świecie. Logo jest używane przez ponad 130 000 firm na całym świecie.

Symbol Zielonego Punktu jest również używany w Ameryce Północnej, ale nie ma obowiązku drukowania go na opakowaniach. Firmy, które drukują ten symbol na opakowaniach muszą uzyskać licencję od Green Dot North America. W Ameryce Północnej symbol nie oznacza, że opakowanie zostanie poddane recyklingowi, ale że zostało wykorzystane przez firmę w programie odpowiedzialności producenta.

Symbol Green Dot jest zarejestrowanym znakiem towarowym, który powstał na bazie autoryzowanego logo firmy. Jest symbolem wkładu finansowego na rzecz krajowej organizacji odzysku opakowań. Jest administrowany przez PRO-Europe, organizację parasolową, która zarządza systemem znakowania Green Dot w Europie.

W Europie symbol oparty jest na motywie wizualnym, który obejmuje dwie lub więcej strzałek zwiniętych w koło. Zawiera również kolor zielony i cykl. Jest on niemal identyczny z uniwersalnym symbolem recyklingu. Jego użycie spotkało się z krytyką.

Symbol jest używany, aby pomóc kupującym znaleźć produkt, który jest cruelty free lub wegański. Informuje on również o tym, ile miesięcy pozostało do końca okresu przydatności produktu. Jest on również używany do wskazania, że produkt nie był testowany na zwierzętach.

W Ameryce Północnej istnieje kilka programów Green Dot, które wymagają stosowania tego symbolu. Symbole są umieszczane na opakowaniach w niektórych krajach, ponieważ firma, która wniosła opłatę licencyjną do Green Dot North America, chce uniknąć dodatkowych kosztów związanych z opakowaniami.

Termometry IR

Termometry IR to urządzenia wykorzystujące światło podczerwone do pomiaru temperatury powierzchni obiektów. Mają one wiele zastosowań w gastronomii i służbie zdrowia. Pomagają zapewnić, że żywność jest gotowana bezpiecznie i że nie ma problemów z zanieczyszczeniem krzyżowym.

Termometry IR stały się mniejsze i dokładniejsze. Są one również bardziej przystępne cenowo. Można je kupić w dużych sklepach sprzętowych i online. Niektóre mają wbudowane kamery termowizyjne dla dodatkowej dokładności.

Większość ręcznych termometrów IR posiada laserową prowadnicę do identyfikacji mierzonej powierzchni. Są one przydatne do szybkich punktowych kontroli żywności. Mogą być również wykorzystywane do zwiększenia efektywności procedur kontroli jakości. Są również przydatne do pomiaru wymienników ciepła.

Dokładność pomiaru rośnie wraz ze wzrostem odległości między termometrem a celem. Na przykład, jeśli celem jest garnek ze stali nierdzewnej, dokładny odczyt temperatury IR będzie wynosił 212degF. Jednakże, jeśli obiekt jest bardzo refleksyjny, pomiar będzie niedokładny.

Stosunek odległości do celu umożliwia użytkownikom obliczenie obszaru docelowego. Jest to kluczowa kwestia przy wyborze termometru IR.

W przypadku zastosowań w gastronomii, idealna odległość dla termometrów IR wynosi około 10 cali. W niektórych zastosowaniach można użyć większej odległości, np. przy pomiarze temperatury liścia. Jednak w przypadku opakowań żywności odległość ta powinna być zmniejszona, aby zapobiec uszkodzeniom.

Przed użyciem cyfrowego termometru IR należy upewnić się, że został on doprowadzony do temperatury pokojowej. Pomaga to zapewnić, że czujnik optyczny nie porusza się, ponieważ wpłynie to na odczyty.

Termometry IR są doskonałym narzędziem pomagającym menedżerom gastronomii zapewnić, że przygotowywana przez nich żywność jest bezpieczna. Mogą być również wykorzystywane do ustalania wartości bazowych i monitorowania operacji w czasie. Ponadto mogą one pomóc strażakom w znalezieniu gorących miejsc w płonących budynkach.

Jak w przypadku wszystkich urządzeń pomiarowych, ważne jest, aby zachować ostrożność. Dym, para i bezpośredni kontakt z produktem mogą wpłynąć na dokładność odczytu. Aby uniknąć tych problemów, termometr należy umieścić pomiędzy dwoma opakowaniami tego samego produktu.

Kolorowe kółka

Te małe kolorowe kółka, które widzimy na opakowaniach żywności, są znane jako bloki kolorów drukarki lub łatki kontroli procesu. Pomagają one drukarniom dopasować kolory marki, aby zapewnić spójność produktu. Są one również stosowane w przypadku opakowań zawierających inne produkty, takie jak krakersy Cheez-It. Kolory te pomagają również utrzymać spójność marki żywności na całym świecie.

Jednymi z najczęściej używanych kolorów na opakowaniach żywności są czerwony i zielony. Kolory te są używane, aby pomóc kupującym zidentyfikować produkty, takie jak korek butelki Coca-Coli, który pomoże konsumentom określić, czy napój jest Coca-Colą, czy nie. Inne kolory są używane do identyfikacji konkretnych produktów, takich jak żółta paczka M&Ms, która zawsze będzie zawierać orzeszki ziemne. Tył opakowania zawiera wiele informacji, takich jak składniki, dane żywieniowe i wielkości porcji. W celu stworzenia spójnego wyglądu opakowania stosuje się również dekoracyjne elementy graficzne. Elementy te pomagają zachować czytelność i zapewniają, że tekst jest wyraźny.

Kolorowe okręgi na opakowaniach żywności są również wykorzystywane do utrzymania spójności marki na całym świecie. Są one stosowane na produktach, które są sprzedawane w różnych krajach i pomagają drukarzom dopasować kolor do marki. Na przykład bloki kolorów 12-pak Diet Coke są używane na puszkach, jak również na marce wody gazowanej. Karton puszki Diet Coke jest zazwyczaj biały lub czarny. Ponadto, bloki kolorów 12-packów na produktach Cheez-It Crackers są również używane.

Oprócz kolorowych kółek, inne cechy opakowania obejmują standardową etykietę marketingową. Znajdują się tam również kody promocyjne i recyklingowe oraz losowa linia kolorowych kwadratów. Niezależnie od tego, czy kolory są wyłączone, czy włączone, symbole te mogą wzbudzić u kupujących czerwoną flagę. Niezależnie od tego, czy kropki coś znaczą, czy nie, ważne jest, aby przeczytać etykietę produktu, aby zrozumieć jego zawartość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *