Miasta stawiają na ekologiczny transport publiczny

Obecnie na świecie jest wiele miast, które inwestują w ekologiczny transport publiczny. Należą do nich: Nowy Jork, Seattle, D.C. i Albuquerque. Wszystkie te miasta starają się wprowadzić swoich obywateli w XXI wiek i dążą do tego, aby stać się bardziej zielonymi, ekologicznymi i przyjaznymi dla środowiska. Miasta wymienione powyżej to tylko kilka z nich, a więcej miast jest w drodze.

Przedstawiamy artykuł, który jest owocem wspólnych działań z ekohub.pl

Seattle, Washington

W ciągu ostatnich dwóch lat wydatki firmy Sound Transit wzrosły o ponad 40 procent. Jest to spowodowane w dużej mierze pandemią, która zmniejszyła wpływy z lokalnych podatków. Burmistrz uznał jednak, że najlepszym sposobem na zaspokojenie potrzeb Seattle jest samodzielna budowa systemu, a nie czekanie na pomoc rządu federalnego.

Miasto jest na dobrej drodze, aby dodać ponad 800 000 mieszkańców w ciągu następnej dekady, a Sound Transit buduje nową sieć pięć razy większą od obecnej. Biorąc pod uwagę, że typowa osoba dorosła wydaje około 14 dolarów miesięcznie na transport publiczny, projekt będzie kosztował dużo pieniędzy.

Projekt jest częścią większego pakietu zwanego pakietem Move Ahead WA. Ma on na celu poprawę transportu publicznego w całym stanie Waszyngton. Pakiet obejmuje bezpłatny tranzyt dla młodzieży w wieku 18 lat i mniej. Obejmuje również nowe linie tranzytowe, nowe trasy i przebudowany system autobusowy.

W Seattle istnieje kilka systemów tranzytowych, w tym Monorail i Link light rail. Monorail to linia kolejowa, która biegnie z centrum Seattle do Space Needle. Ma długość jednej mili i kursuje co piętnaście minut od siódmej rano do jedenastej w nocy. W weekendy i święta pociągi kursują co osiem do piętnastu minut.

Miejski system lekkiej kolei Link nie ma kołowrotów. Zamiast tego, pasażerowie stukają w kartę przedpłaconą, aby wejść na stację. Pociągi są czyste i jeżdżą płynnie. Opłaty za przejazd pokrywają około 5% kosztów operacyjnych systemu.

Miejskie linie autobusowe RapidRide mają ograniczoną liczbę przystanków, ale kursują co dziesięć minut. Łączą one centrum z Ballard i West Seattle. W zależności od przebytej odległości, opłata za przejazd może kosztować zaledwie $1 dla dziecka i $3,25 dla osoby dorosłej.

D.C.

W zależności od budżetu, zasilacze prądu stałego mogą być od małych rozmiarów do dużych. Na szczęście, te dobre można mieć w rozsądnym punkcie cenowym. Trochę badań będzie prawdopodobnie ujawnić mnogość godnych zwycięzców. To nie znaczy, że wszystkie z nich są stworzone równe. Niektóre są no brainer, podczas gdy inne są czyste zło. Renomowany dostawca nie będzie miał problemów z poleceniem najlepszego dla Twoich potrzeb. Kluczem jest upewnienie się, że masz dobrą mieszankę wysokiej klasy i przyjaznych dla budżetu produktów. Poniższa lista jest dobrym miejscem do rozpoczęcia.

Albuquerque

Położony na wysokiej pustyni, Albuquerque jest miastem hiszpańskich wpływów kolonialnych oraz meksykańskich i rdzennych wpływów amerykańskich. Miasto jest również znane jako Hot Air Balloon Capital of the World. Główne atrakcje miasta znajdują się w obrębie dzielnicy Old Town, dzielnicy z brukowanymi ulicami i jaskrawo kolorowymi chatami adobe.

Albuquerque jest domem dla wielu historycznych teatrów, w tym Lobo Theater, El Rey Theater i Highlights Theater. W teatrach tych regularnie odbywają się przedstawienia i wydarzenia kulturalne. Możesz również odwiedzić KiMo Theater, zabytkowy teatr, w którym często odbywają się wieczory lokalnych zespołów i baletów.

New Mexico Rail Runner Express oferuje usługi kolei podmiejskiej z centrum Albuquerque do Santa Fe. Możesz również odwiedzić Albuquerque BioPark, który zawiera ogród botaniczny i akwarium. Możesz również odwiedzić Muzeum Historii Naturalnej i Nauki w Nowym Meksyku.

Albuquerque ma trzy główne linie autobusowe wzdłuż Central Avenue. Autobus 66 kursuje od 6 rano do 7:45 w dni powszednie i od 1:45 do 6 rano w weekendy.

Możesz również zwiedzać Albuquerque na rowerze. Miasto jest domem dla programu bike-share o nazwie BICI. Możesz wypożyczyć BICI ze stacji BICI na Central Avenue, lub kupić wielodniowy karnet. Te wielodniowe karnety wahają się od $2 do $6, w zależności od liczby dni, w których planujesz jeździć.

Możesz również jeździć w Albuquerque za pomocą aplikacji ride-hailing, takich jak Lyft lub Uber. Usługi te nie są tak powszechne w mieście jak gdzie indziej, ale są dostępne. Możesz również odwiedzić ABQ BioPark, w którym znajduje się zoo i ogród botaniczny.

Miasto rozważa projekt szybkiego tranzytu autobusowego. Projekt jest wzorowany na Cleveland Healthline, który pobudził miliardy dolarów w rozwoju wzdłuż jego trasy. Jednak mieszkańcy sprzeciwili się budowie.

Santiago de Chile

W ciągu ostatniej dekady Santiago de Chile wprowadziło w mieście PBSP. Program zyskał międzynarodową popularność. Jego sukces był nierównomierny. W najbogatszej części miasta nastąpił 586% skok w użytkowaniu rowerów, podczas gdy w najbiedniejszej części miasta nastąpił 128% wzrost.

Santiago de Chile stało się miastem silnie podzielonym. Wschodnia część miasta jest zamieszkana przez ludność o wysokich dochodach. To tutaj znajduje się większość miejsc pracy i handlu.

Na wschodzie skoncentrowane są usługi miejskie Santiago. Wynika to z prawa miejskiego. W tych obszarach kierowcy nie mają motywacji do zatrzymywania się w środku podróży, aby odebrać spóźnionego pasażera. Rowerzyści i piesi często popadają w konflikty. Jedynym rozwiązaniem problemu jest wprowadzenie nowych systemów transportu, które mogą pomóc w poprawie dostępności, witalności miejskiej i mobilności.

W ostatnich latach Santiago de Chile przyjęło ambitne podejście do planowania środowiskowego. Jego mapa drogowa zielonej transformacji zachęca do prywatnych inwestycji. W grudniu Chile zobowiązało się do przekazania 50 milionów dolarów na sześć projektów związanych z zielonym wodorem. Jest to część rządowych planów wyłączenia 28 elektrowni węglowych do 2040 roku.

Santiago ma duży system autobusowy, ale często jest on zapełniony. Autobusy znane są z tego, że wydzielają czarny dym. Ponadto, kierowcy autobusów nie mają motywacji do zatrzymywania się w środku podróży, aby odebrać spóźnionego pasażera.

Doświadczenia Santiago z PBSP mogą pokazać efekty nowych wzorców mobilności w miastach Ameryki Łacińskiej. W Santiago nowy system jest w stanie pomieścić więcej pasażerów, a jego dodatkową zaletą jest mniejsza liczba autobusów. Metro jednak wciąż traci pieniądze.

Nowy Jork

Wśród wielu zielonych inicjatyw podejmowanych przez miasto, masowy transport jest wielką kahuną. Nie jest tajemnicą, że przemysł transportowy odpowiada za ogromną część emisji dwutlenku węgla w USA. Aby zwalczyć to zagrożenie, opracowywana jest nowa generacja technologii, która pomaga zmniejszyć emisję i uczynić miasto bardziej zrównoważonym. Wśród najnowszych osiągnięć są nowe autobusy hybrydowe i elektryczne.

Miasto niedawno uruchomiło flotę autobusów przegubowych z napędem elektrycznym na dolnym Manhattanie. Według NYC Transit, każdy z nich pozwoli miastu zaoszczędzić 8000 galonów paliwa rocznie. Miasto ogłosiło również, że rozpoczęło trzyletni program pilotażowy polegający na dzierżawie 10 standardowych autobusów elektrycznych. Dodało też ponad 50 stacji ładowania w dzielnicach Maspeth i Queens.

Podczas gdy ftp może być dobrym miejscem do rozpoczęcia, miasto wkrótce odsłoni pierwszy „zielony” miejski samochód elektryczny. Będzie to pierwszy w Nowym Jorku pojazd zasilany energią elektryczną. Samochód będzie również wyposażony w zintegrowany system nawigacji i zaawansowany technologicznie system klimatyzacji.

Biorąc pod uwagę fakt, że miasto dysponuje budżetem w wysokości 19 miliardów dolarów rocznie, nie jest zaskoczeniem, że system transportu publicznego jest głównym przedmiotem zainteresowania miasta. System tranzytowy miasta dostał ogromny napływ funduszy federalnych w postaci funduszy pomocowych COVID-19. Miasto otrzymało 769 milionów dolarów na utrzymanie efektywności operacyjnej systemu. Najlepsze jest to, że system ma solidny pięcioletni plan, aby to wszystko zrealizować. Najnowsza aktualizacja ma również pociągi MTA na specjalnym rozkładzie jazdy przez niedzielę, 28 listopada. Niezależnie od tego, czy lubisz metro, autobus, trolejbus czy samochód, nie ma lepszego sposobu na zobaczenie miasta niż wskoczenie na pokład.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *