Podróżowanie samolotem stanie się bardziej ekologiczne

Niezależnie od tego, czy jesteś osobą podróżującą w interesach, urlopowiczem, czy po prostu kimś, kto jest zainteresowany podróżowaniem, ważne jest, aby wiedzieć, że podróże lotnicze, które podejmujemy, stają się bardziej ekologiczne. Jest to ważna kwestia, ponieważ loty długodystansowe spalają dużo paliwa i węgla, co jest problemem dla środowiska. Niektóre linie lotnicze podejmują kroki w celu zmniejszenia swojego wpływu na środowisko, takie jak kompensacja emisji dwutlenku węgla.

Oto artykuł, który jest rezultatem naszej kreatywnej współpracy z solar-concept.pl

Kompensacja emisji dwutlenku węgla

Zakup kompensacji emisji dwutlenku węgla to świetny sposób na kompensację emisji dwutlenku węgla podczas lotów. Jednak, jak w przypadku wielu przyjaznych środowisku opcji, musisz być ostrożny. Niektóre programy są drogie i mają niewielki wpływ na zmniejszenie Twojego śladu węglowego.

Jedną z najlepszych opcji jest przekazanie pieniędzy organizacji charytatywnej, która zajmuje się właśnie zmianami klimatycznymi. Możesz również zmniejszyć swoją emisję podróżując autobusem lub pociągiem. Latanie klasą ekonomiczną zamiast pierwszą jest również świetnym sposobem na ograniczenie emisji CO2.

W świecie kompensacji emisji dwutlenku węgla, latanie non stop lub korzystanie z linii lotniczych, które są dedykowane lotnictwu ekologicznemu, może przejść długą drogę do zmniejszenia emisji. Jednak niektóre firmy są nadal zbyt dobre, aby mogły być prawdziwe.

W internecie istnieją dziesiątki stron poświęconych offsetowi węglowemu. Jeśli chcesz jak najlepiej wykorzystać swoje podróże, najlepiej sprawdzić taką, która udowodniła, że dostarcza wysokiej jakości offsetów. Zakup offsetu to świetny sposób na zrekompensowanie swojego śladu węglowego przy jednoczesnym wspieraniu zielonych inicjatyw w krajach rozwijających się.

Na przykład, możesz zrównoważyć swoją emisję poprzez wspieranie projektu zalesiania. Jest to projekt długoterminowy, który wymaga czasu, aby był efektywny. Inne projekty, takie jak instalacja turbin wiatrowych, wymagają lat planowania. Jednak zakup offsetu może pomóc w redukcji emisji bez konieczności rozbijania banku.

Koncepcja offsetów węglowych nie jest nowa. Niektóre firmy mają specjalne zespoły, które oceniają projekty offsetów węglowych. Jednak lista offsetów węglowych nie jest tak obszerna, jak mogłaby być.

Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation (CORSIA) to wspierana przez Organizację Narodów Zjednoczonych inicjatywa mająca na celu zrównoważenie wpływu na środowisko wzrostu liczby lotów międzynarodowych po 2020 roku. CORSIA obejmuje największe źródło emisji CO2 z międzynarodowych lotów komercyjnych i wygeneruje ponad 40 mld USD w finansowaniu klimatu w latach 2021-2035.

Istnieje również kilka programów kompensacji emisji dwutlenku węgla, które są oferowane przez poszczególne linie lotnicze. Na przykład etBlue zrównoważy 100 procent swoich krajowych lotów w USA do 2020 roku. A Air France do tego samego roku zrównoważy 100 procent swoich lotów krajowych we Francji.

Loty długodystansowe spalają więcej paliwa

Niezależnie od tego, czy lecisz przez Pacyfik czy przez Atlantyk, loty długodystansowe spalają więcej paliwa niż loty krótkodystansowe. Spalają więcej paliwa, ponieważ przewożą więcej pasażerów i mają więcej ładunku. Ich zaletą jest także większy zasięg.

Na przykład, Boeing 747 może przewieźć 568 osób i spalić 238 840 litrów paliwa podczas trzynastogodzinnego lotu z Tokio do Nowego Jorku. To bardzo dużo paliwa.

Z drugiej strony, samolot z mniejszą liczbą miejsc spala mniej paliwa na godzinę. Boeing 787-9 był paliwooszczędnym samolotem transpacyficznym w 2016 roku. Uzyskał on średnią 39 pasażerokilometrów na litr paliwa.

Podczas gdy spalanie paliwa przez samolot niekoniecznie odzwierciedla jego wielkość, jego wydajność może być wskaźnikiem tego, jak dobrze się sprawuje. Wydajność samolotu można poprawić poprzez dostosowanie prędkości, wysokości i wysokości przelotowej.

Ogólnie rzecz biorąc, najmniejsze dwusilnikowe samoloty szerokokadłubowe mają najwyższą wydajność paliwową. W rzeczywistości samolot z dwoma pasażerami zużywa mniej paliwa niż samolot z dziesięcioma pasażerami.

Inną godną uwagi statystyką jest to, że spalanie paliwa przez samolot wzrasta w pierwszych trzech godzinach. Wynika to głównie z jego wagi. Należy również zauważyć, że spalanie w pierwszej godzinie jest tylko niewielką częścią całkowitego spalania paliwa przez samolot.

Najważniejszą kwestią do zauważenia jest to, że nie zawsze najkrótsza trasa jest najbardziej paliwooszczędna. Trasa z większą liczbą przystanków również może być bardziej energooszczędna. Na przykład samolot lecący z Tokio do Nowego Jorku zużywa więcej paliwa w ciągu pierwszych trzech godzin niż samolot, który leci tą samą trasą bez międzylądowań.

W rzeczywistości wysokość przelotowa samolotu stanowi 68% jego spalania paliwa. Inną najbardziej oczywistą rzeczą do zrobienia jest spakowanie mniejszej ilości rzeczy. Linia lotnicza może nie być w stanie zmniejszyć swojego śladu węglowego, ale może zminimalizować ilość przewożonego bagażu.

W końcu to od klientów zależy, czy spakują odpowiednie rzeczy. Choć może być kuszące wypełnienie walizki szamponem i balsamem w rozmiarze podróżnym, faktem jest, że spalisz w ten sposób więcej paliwa.

Elektryczne samoloty mogą zmienić sposób, w jaki podróżujemy

Elektryfikacja przemysłu lotniczego może zmienić sposób, w jaki się przemieszczamy. Jednak wciąż istnieje kilka przeszkód na drodze do powszechnego przyjęcia samolotów elektrycznych. Kluczowym wyzwaniem jest to, że baterie elektryczne nie są wystarczająco lekkie, aby mogły służyć dzisiejszym odrzutowcom. Mimo to, wiele firm pracuje nad samolotami zasilanymi bateriami.

Samoloty elektryczne są testowane w symulacjach komputerowych i wkrótce mogą wkroczyć na niebo. Jedną z najbardziej atrakcyjnych zachęt do latania samolotem elektrycznym jest oszczędność paliwa. Elektryfikacja może potencjalnie obniżyć koszty operacyjne o 60 do 80 procent. A ponieważ linie lotnicze mają stosunkowo niskie marże zysku, elektryfikacja ma duże znaczenie finansowe.

Ale samoloty elektryczne nie sprawdzą się w najbliższym czasie na trasach długodystansowych. Samoloty te mają mniej niż sześć mil zasięgu użytkowego. I chociaż mogłyby pomóc w oczyszczeniu podróży lotniczych, nie byłyby idealne do szybkiego transportu. Ponadto, nie miałyby zbyt dużej pojemności na ładunek.

Samoloty hybrydowe są bardziej obiecujące. Te hybrydy mają mieszankę paliwa odrzutowego i baterii. Produkują mniejszą emisję, a także pomagają zmniejszyć koszty utrzymania. Mają również niższy poziom hałasu, ale wymagają krótszych pasów startowych.

Samoloty hybrydowe mogą być pomostem do samolotów całkowicie elektrycznych. Samoloty elektryczne będą wykorzystywane na trasach krótkodystansowych. Samoloty te będą używane głównie na trasach dojazdowych. Samoloty będą mogły latać od 10 do 11 godzin dziennie. Samoloty będą musiały również przejść okres aklimatyzacji.

Samoloty elektryczne nie mają zbyt dużej pojemności dla ludzi. W rzeczywistości byłyby w stanie przewieźć tylko kilkunastu pasażerów.

Samoloty elektryczne mają długą historię eksperymentów. Istnieje nawet dziewięciomiejscowy prototyp całkowicie elektrycznego samolotu o nazwie Alice. Jest on projektowany przez waszyngtońską firmę lotniczą Eviation. Napędzany jest trzema silnikami elektrycznymi o mocy 260 kW dostarczonymi przez Siemensa z firmy eAircraft.

Firma rozpoczęła już testy Alice. Eviation pracuje nad certyfikacją swojego samolotu do lotów pasażerskich.

Inne linie lotnicze nie wykazały większego zainteresowania samolotami elektrycznymi. Delta Air Lines nie poczyniła jeszcze żadnych znaczących inwestycji, a Southwest Airlines nie przedstawiła żadnych planów budowy takiego samolotu. Ale kilku liderów linii lotniczych planuje wykorzystanie samolotów elektrycznych na krótkich miejskich trasach dojazdowych.

Linie lotnicze podejmują kroki w celu zmniejszenia swojego wpływu na środowisko

Rosnąca presja na przemysł lotniczy w celu ograniczenia emisji spalin powoduje, że linie lotnicze szukają sposobów na zmniejszenie swojego śladu węglowego. Branża, która emituje około 1 miliarda ton metrycznych CO2 rocznie, podejmuje kroki, aby stać się neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.

Linie lotnicze szukają również sposobów na zwiększenie wydajności swoich flot, w tym zastąpienie paliwa odrzutowego zrównoważonym paliwem lotniczym. Zrównoważone paliwo to odnawialne paliwo wykonane z olejów roślinnych lub olejów odpadowych, które może być stosowane w samolotach.

Podczas prezentacji na Międzynarodowym Salonie Lotniczym w Farnborough prezes Airbusa Guillaume Faury powiedział, że najszybszą drogą do zeroemisyjnej przyszłości jest stosowanie zrównoważonego paliwa. Zaangażowanie branży lotniczej obejmuje stosowanie bardziej ekologicznego paliwa, wykorzystanie mocy wodoru oraz stosowanie offsetu węglowego.

Innym obiecującym rozwiązaniem są wodorowe ogniwa paliwowe, które są nową technologią, która pozwala samolotom spalać wodór w celu wytworzenia energii elektrycznej. Nie wiadomo jednak, kiedy staną się one dostępne. Międzynarodowa Rada ds. Czystego Transportu szacuje, że roczny wzrost ruchu pasażerskiego wzrośnie o 3,7 procent do 2050 roku.

Wzrost ruchu pasażerskiego spowoduje większą emisję dwutlenku węgla. Na przykład lot w obie strony z Londynu do Berlina uwalnia 0,6 tony CO2e. Lot długodystansowy, taki jak podróż do San Francisco, emituje 5,5 ton CO2e.

Ślad węglowy pojedynczego lotu jest ogromny. Lot krajowy w Wielkiej Brytanii wytwarza 254 g CO2 na kilometr. Gdyby ten sam lot odbył się na bilecie pierwszej klasy, całkowity wpływ węgla byłby czterokrotnie wyższy.

W miarę jak świat zbliża się do zmian klimatycznych, pasażerowie linii lotniczych są coraz bardziej zaniepokojeni wpływem swoich lotów. Doświadczenia pasażerów są ważniejsze niż kiedykolwiek. Konsumenci mogą nagradzać linie lotnicze, które spełniają wymagania dotyczące zrównoważonego rozwoju środowiska. Linie lotnicze, które są odważne i podejmują działania w celu zmniejszenia swojego wpływu, będą mogły wyróżnić się na tle konkurencji.

Ostatnie badanie przeprowadzone przez firmę McKinsey wykazało, że większość ludzi chce, aby ich rządy zmniejszyły emisje z branży lotniczej. Prawie 40 procent podróżnych planuje latać mniej, aby zmniejszyć wpływ na klimat.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *